Kezdölap arrow FTSZ arrow Lakáscélú támogatás!
Lakáscélú támogatás!
2010. April 02.
Levelemre Árok Kornél ügyvivõ e-mailben válaszolt:

„ Minden szociális bizottsági ülésen felhozzuk a létszámarányos elosztást, de ezzel egyedül szoktunk maradni, és mindig leszavaznak ezzel kapcsolatban.”

Néhány nappal ezelött honlapunkon a következõ levelet jelentettük meg:

A levél arra szándékozik kérdezni, hogy „Kajsza Zoltán Elnök Úr által is, valamint az állampolgári jogok országgyûlési biztosának jogkörében eljáró adatvédelmi biztos OBH 4047/2006. számú jelentésében kifogásolt rendszer szerint történt-e az elosztás, azaz, az elmúlt évek gyakorlatában nincs változás ? (Katasztrófavédelmet illeti a fenti összeg

1/3-da és 2/3 rész a Hivatásos Önkormányzati Tûzoltóságokat!)”

Levelemre Árok Kornél ügyvivõ e-mailben válaszolt:

„ Minden szociális bizottsági ülésen felhozzuk a létszámarányos elosztást, de ezzel egyedül szoktunk maradni, és mindig leszavaznak ezzel kapcsolatban.”

 

A levél megírásakor még nem ismert és ma sem ismert, hogy a fõigazgató jóváhagyta-e a szociális bizottság javaslatát, ahol a Tûzoltóságokat képviselõ szakszervezet kisebbségben van.

Nagy érdeklõdéssel várom, hogy az OKF fõigazgatója továbbra is eltûri-e, támogatja-e és jóváhagyja-e azt a 10 éve folyó gyakorlatot, hogy az Önkormányzati Tûzoltóság állományától elvonásra kerüljön évente több millió forint lakástámogatási hitel.

A vonatkozó jogszabály alapján a szociális bizottság javaslatot tesz, a döntés a fõigazgatóé!! Nem elfogadható, ha a fõigazgató a szociális bizottságra hivatkozik, nem elfogadható az az indokolás, hogy ki mennyit, milyen arányban hozott 2000. januárban a „házasságba”.

Minden évben( kivétel 2001-2002-es évek) új és új költségvetési törvényt alkotnak.

A költségvetési törvényben meghatározott pénzösszeg és a két szerv létszáma a mértékadó!!

Pénz osztva összlétszám = 1 fõre jutó összeg /szorozva tûzoltó létszám és szorozva katasztrófavédelem létszám! Csak és csakis ez az egyedüli elfogadható elosztási arány!


Háttér információként, a teljesség igénye nélkül, a következõk:

Lakáscélú támogatás (Jenei Zoltán részére)

Lakáscélú támogatás (Juhász Gábor részére)


 Az elmúlt 10 évben nem volt a BM, sem az ÖTM, sem az ÖM -.nek olyan államtitkára, akit ne kerestünk volna meg ebben a kérdésben. Természetesen az OKF vezetésén túl!!

Legutóbb az Ágazati Érdekegyeztetõ Tanács 2009. november 25-én megtartott ülésén a HTFSZ elnöke az alábbi felszólalással élt:

„ Kajsza Zoltán úr, elnök, Hivatásos Tûzoltók Független Szakszervezete:

Valóban azt látjuk, hogy a Minisztérium nem elég erõs ahhoz, hogy a többi tárcával szemben a Minisztérium dolgozóinak az érdekeit tudja képviselni. Évek óta azt tapasztaljuk, hogy a Minisztérium egyre jobban kiüresedik, hiszen már a jogalkotás is átkerült az IRM.hez. A tárcától is egyre több pénzt vonnak el, és nyilván abból tudunk gazdálkodni, ami marad a tárcánál. Mi azt szeretnénk, ha egy kicsit erõsítenék ezt a tárcát, és egy kicsit nagyobb hatékonysággal tudnák az itt dolgozók érdekeit képviselni!

Amit a Kivágó úr mondott, hogy a lakáscélú támogatások ismét csökkenni fognak. Évek óta mondjuk, hogy a tárcánál maradt emberek lakástámogatási rendszere hihetetlen mértékben alulfinanszírozott. Már kb. 3-4 éve kimutattuk, hogy feleannyit kapnak a tárcánál dolgozó kollegák, mint a más tárcánál dolgozók. Ez effektíve azt jelenti, per fõre vetítve, mondjuk a Rendõrségnél, Vám-és Pénzügyõrségénél, Bv-nél 20.000Ft/fõ egy lakástámogatási elõirányzat, ugyanakkor a tûzoltóság, katasztrófavédelem tekintetében ez 13.000,- Ft/fõ volt, egész addig, míg meg nem indult egy létszámfejlesztés. Azóta 1000 fõvel nõtt a tûzoltóság létszáma, tele vagyunk fiatallal, és nem hogy 13.000,- Ft, de már 10.000,- Ft/fõ sincs az egy fõre jutó támogatási rendszer, miközben azt halljuk, hogy jövõre még ennyi sem lesz. Tehát igazából nem tudjuk, hogy mennyibõl fogunk tudni gazdálkodni. Ez a rengeteg fiatal, aki most pályakezdõ, családot alapítana, és nekiindulhatna az életnek mibõl fognak lakást venni? Hiszen abból a havi 80.000,- Ft-os havi fizetésbõl még törlesztõ részleteket sem igazán tudnak bevállalni! Hogyan tudjuk ezeket a kollégákat motiválni, hogy itt maradjanak, és lakáshoz tudjuk õket juttatni, amikor egyre inkább elvonások vannak, ahelyett, hogy növekedne ez a támogatás. Hiszen adott létszámra megvolt, és még így is alul voltunk finanszírozva. Most egy felnövekedett létszámra még jobban alul vagyunk finanszírozva, esély nincs arra, hogy a kollégák lakáshoz jussanak! Az elosztási rendszerrel is problémánk van, bár azt mondtuk, hogy a szakszervezetek ebben megegyeztek. Évek óta jelezzük, hogy nem jó. A fõváros is jelzi, hogy nem jó. Mi is azt mondjuk, hogy a létszámarányokhoz képest alakítsuk át a rendszert! Évek óta azt kértük a Minisztériumtól, hogy a leosztott pénzeknél határozzák meg, mennyi ebbõl a tûzoltóságé, mennyi a katasztrófavédelemé, hiszen az elosztási rendszer évek óta úgy mûködik, hogy 1/3 – 2/3 arányban van elosztva ez a pénz, miközben létszámok tekintetében messze nem itt vagyunk, hiszen 1 : 4 vagy 1 : 5 a létszámarány. Tehát mi azt is szeretnénk megváltoztatni, de 3 éve képtelenek vagyunk rá, mert egyszerûen a másik fél nem hajlandó megváltoztatni. Ezért kértük a Minisztériumtól is, hogy tételesen adja le, hogy ebbõl a lakástámogatásból ennyi Ft a tûzoltóságé, ennyi Ft a katasztrófavédelemé. Akkor látjuk azt, hogy mennyi összeget tudunk elosztani, erre fordítani. A rendszer sem jó, hiszen nem tudjuk, hogy mikor kapjuk ezeket a lakástámogatási pénzeket. Nem lehet tervezni, nem tudjuk azt mondani, hogy a márciusig beérkezett pénzeket ki tudjuk osztani júniusig, mert van, amikor decemberben kapjuk meg. Azok az emberek, akiknek élõ szerzõdéseik vannak, és közben nekik szükségük van a pénzre, más forrásból pénzhez kellett, hogy jussnak, azok viszont már nem válthatják ki ezzel a kölcsönnel azokat a kölcsöneiket, tehát már eleve kiesnek ebbõl a rendszerbõl. Ezt mindenféleképpen újra kellene tárgyalnunk, és ez megérne akár egy félnapos, vagy egy egész napos tárgyalást is. Mindenféleképpen azt szeretnénk, ha ezt az egész lakástámogatási rendszert átalakítanánk, és a megnövekedett létszámnak, illetve az adott arányoknak megfelelõen emelni tudnánk a tárcán belül…..”

Fenti mondatok - „Már kb. 3-4 éve kimutattuk, hogy feleannyit kapnak a tárcánál dolgozó kollegák, mint a más tárcánál dolgozók. Ez effektíve azt jelenti, per fõre vetítve, mondjuk a Rendõrségnél, Vám-és Pénzügyõrségénél, Bv-nél 20.000Ft/fõ egy lakástámogatási elõirányzat, ugyanakkor a tûzoltóság, katasztrófavédelem tekintetében ez 13.000,- Ft/fõ volt,” - igazolására:
„HIVATÁSOS TÛZOLTÓK FÜGGETLEN SZAKSZERVEZETE

1149. Budapest, XIV. Róna utca 54-56. Tel.:06 1 469-4318. Tel/fax: 06 1 469-4382

Szalai István Tárgy: Keretelosztási javaslat

Fõosztályvezetõ úr

BM Mûszaki Fejlesztési Fõosztály


Tisztelt Fõosztályvezetõ Úr!

A Hivatásos Tûzoltók Független Szakszervezete nevében a 73-2-83/2006 sz. levelére hivatkozva az alábbi álláspontot képviselem.

A lakáselosztási keret megállapítása „ korábban elfogadott rendezõ elvek ( ellátási körbe tartozó szervek betöltött létszáma, lakásigények teljesítése” egységes adatszolgáltatásra, de nem egységes elvek alapján készült.

Szakszervezetünk nem érti azt a hátrányos megkülönböztetést, ami az önkormányzati tûzoltóságok esetében fenn áll.

A tervezetbõl kitûnik számunkra, hogy az önkormányzati tûzoltók lakástámogatását a katasztrófavédelemmel egy keretben kezelik, nem jelenik meg ebbõl a tûzoltókat megilletõ rész arány.

A létszámarányokat tekintve a keretösszegek hasonlítanak

Határõrség 20 947 FT/fõ

KGF 20 146 FT/fõ

Rendõrség 21 021 FT/fõ

Közig. Hivatalok 33 003 FT/fö


Átlag 20 573 FT/fõ


Tûzoltóság

Katasztrófavédelem 14 846 FT/fõ

Kérdésem, miért kell a két szervezet dolgozóit hátrányosan megkülönböztetni az elosztás során?

Tiltakozunk az ilyen megkülönböztetés ellen és kérjük ennek korrigálását!

Illesse meg e két szervezet dolgozóit is az átlagos 20-21 000 FT/ fõre vetített támogatás.


Budapest 2006-01-30

Tisztelettel: Kajsza Zoltán Elnök-ügyvivõ”


ÖM. Államtitkár válasza:

„.. Lakástámogatással kapcsolatban, többször, többen is fölvetették, hogy mi lesz. pl. a tûzoltói körben. Én azt tapasztalom, hogy nem azért jönnek a tûzoltók ma Magyarországon tûzoltónak, merthogy lakástámogatás, és itt akarják megoldani. Magyarországon ma is azt tapasztalom, hogy ha valaki teheti, akkor azért lobbizik, hogy felvételre kerüljön a tûzoltósághoz. Nincs olyan helyzet Magyarországon, hogy nem tudják a tûzoltóságok az állományt feltölteni, olyan van, hogy nem tudnak mindenkit fölvenni, aki jelentkezik. Ez még Budapesten is igaz, Tudjuk, hogy más a helyzet, mint vidéken. Én úgy tenném fel a kérdést, hogy van adott forintunk lakástámogatás soron. Ez a legjobb-e, hogy lakástámogatásként adjuk oda ezt a pénzt? Nekem meggyõzõdésem, nem biztos, hogy igazam van, de én úgy gondolom, hogy nem ez a legjobb. Ez a Kormány, a Bajnai Kormány nem azt mondta, hogy itt, ebben az idõszakban megújítja a rendszert, meg átalakítja, meg megreformál. Azt mondta, hogy a válságot kezeli, hogy minél kisebb legyen. Ezért nem akarunk hozzányúlni a rendszerhez, nem akarjuk átalakítani a rendszert. De higgyék el, hogy ez a pénz ugyanolyan adófizetõk pénzébõl van, és nem vagyok meggyõzõdve hogy a legjobb helyen. Biztos tudnának olyat mondani, mi lenne jobb cél, ahol jobban hasznosulna ez a néhány millió Ft.”


Gondolom a fõigazgató magyarázatot tud adni arra, hogy van-e bármilyen alkotmányosan alátámasztható (ú.n. ésszerû) indoka a különbségtételnek, amely alkalmas arra, hogy a hátrányos megkülönböztetés tilalmával összefüggõ visszásságot okozzon.”

Mit kell tenni, hogy a Tûzoltó, csak azért mert Tûzoltó, ne hátrányt a hátrány hátán legyen köteles elfogadni?


Budapest, 2010.04.01.

Nagy Gábor

elnök

 

 
< Előző   Következő >
FTSZ
 

Online felhasználók

Tûzoltóbörze
 

Statisztikák

OS: Linux w
PHP: 5.2.17
MySQL: 10.5.12-MariaDB-0+deb11u1
Idő: 02:30
Caching: Disabled
GZIP: Enabled
Tagok: 2
Hírek: 1138
Linkek: 75