Kezdölap arrow FTSZ arrow Levelek arrow Levél Árok Kornél Úr részére
Levél Árok Kornél Úr részére
2010. March 27.
Tisztelettel szeretném kérdezni, hogy a lakásvásárlási munkáltatói kölcsönről történt a döntés? Ha igen, akkor az ÁÉT ülésein Kajsza Zoltán Elnök Úr által is, valamint az állampolgári jogok országgyűlési biztosának jogkörében eljáró adatvédelmi biztos OBH 4047/2006. számú jelentésében kifogásolt rendszer szerint történt-e az elosztás, azaz elmúlt évek gyakorlatában nincs változás?

Tisztelt Ügyvivő Úr!

A Hivatásos Tűzoltók Független szakszervezete honlapján az alábbi hír olvasható:

„Szociális Bizottsági ülés az OKF-en

2010-03-26-án Szociális Bizottsági ülés volt az OKF-en, melyen a HTFSZ részéről Andresz Csaba, és Árok Kornél vett részt. A tavalyi 56 milliós keretet az állam lecsökkentette 30 millióra, melyhez még hozzá tudtunk tenni 10 milliót az eddigi hitelek visszafizetéseiből. A bizottság dolgát tovább nehezítette, az igények magas száma. A 42 milliós igénnyel szemben csupán 24 milliós keret állt a rendelkezésünkre a HÖT-ös kérelmek kifizetésére. Egyértelmű, hogy ilyen körülmények között az igények kielégítése komoly nehézségekbe ütközik. Kénytelenek voltunk valamiféle rendezési elvet felállítani, így azoknál, akiknél volt probléma a kérelem körül, illetve pár éves tűzoltó, az ő kér, az ő kérelmüket félre tettük. A többiekét ük. A többiekének próbáltunk eleget tenni oly formán, hogy az igényelt összeget lecsökkentettük, így sokan kaptak, bár nem a kért összeget. Úgy gondoltuk, hogy ezzel is előrébb lesznek, mintha nem kapnának.

Azok a kollégák, akik most nem kaptak, és továbbra is fenntartanák hitel igényűket (gondolok itt a fiatal kollégákra), nem kell újra beadni a papírokat, hanem egy jognyilatkozatot kell becsatolniuk. A nyilatkozat tartalmazza, hogy a tulajdoni, és a jogi viszonyok nem változtak, illetve az igényüket továbbra is fenntartják.


Árok Kornél
Területi ügyvivő”

A fenti információ szerint az OKF Szociális Bizottsága ülésezett és a

„A tavalyi 56 milliós keretet az állam lecsökkentette 30 millióra, melyhez még hozzá tudtunk tenni 10 milliót az eddigi hitelek visszafizetéseiből.”

Tisztelettel szeretném kérdezni, hogy a lakásvásárlási munkáltatói kölcsönről történt a döntés? Ha igen, akkor az ÁÉT ülésein Kajsza Zoltán Elnök Úr által is, valamint az állampolgári jogok országgyűlési biztosának jogkörében eljáró adatvédelmi biztos OBH 4047/2006. számú jelentésében kifogásolt rendszer szerint történt-e az elosztás, azaz elmúlt évek gyakorlatában nincs változás ? (Katsztrófavédelmet illeti a fent összeg 1/3-da és 2/3 rész a Hivatásos Önkormányzati Tűzoltóságokat!)

 

Idéznék a jelentésből:


„Az állampolgári jogok országgyűlési biztosának jogkörében eljáró

adatvédelmi biztos Jelentése az OBH 4047/2006. számú ügyben


II.

A személyi állománnyal kapcsolatos megállapítások

B. Lakáshelyzet

 „Több HÖT állománya panaszkodott arra, hogy számukra nem átlátható az OKF által adott lakásvásárlási támogatás igénylésének és elosztásának (odaítélésének) rendszere. Többen nyilatkoztak úgy, hogy a negatív tapasztalataik és az állami kezességvállalásos lakáshitel lehetősége miatt nem terjesztettek elő ilyen kérelmet. (A parancsnokoktól kapott tájékoztatás szerint elenyésző azok száma, akik lakásvásárlási támogatást kaptak.)

 Az OKF gazdasági főigazgató-helyettese 558/76/2001. számú átiratában engedélyezte, hogy az FTP dolgozóinak lakásmegoldása ügyében az FTP parancsnoka saját hatáskörében döntsön. E hatáskör alapján az FTP az elmúlt években többször kérte az OKF-től a munkáltatói kölcsön támogatás létszámarányos elosztását, mivel a nagy létszámból adódóan, az általuk adható támogatás – létszámukhoz viszonyítva – alacsony. Az FTP 2000. óta, évente mintegy 4 millió forint lakásvásárlási támogatás felett dönt.

A volt belügyminiszter a 14-401/06. számú ügyirat mellékletében hagyta jóvá a „fejezeti lakástámogatási előirányzat 2006. évi elosztását”.


Ebből kitűnik, hogy az FTP hatáskörében odaítélhető lakásvásárlási támogatás mértéke valóban elmarad (22 %) az egy főre jutó támogatás összegétől, de nem derül ki, hogy van-e bármilyen alkotmányosan alátámasztható (ún. ésszerű) indoka a különbségtételnek. Ez pedig alkalmas arra, hogy a hátrányos megkülönböztetés tilalmával összefüggő visszásságot okozzon.”

„Intézkedéseim

6. Az Obtv. 21. § (1) bekezdése alapján kezdeményezem az országos katasztrófavédelmi főigazgatónál, hogy

–vizsgálja meg a lakásvásárlási kedvezmények odaítélésének szabályait és gyakorlatát, és szüntesse meg a hátrányos megkülönböztetés lehetőségét.”

 

Tisztelettel újra kérdezném, hogy döntés a lakásvásárlási munkáltatói kölcsönről történt?

Ha igen, akkor a Fővárosi Tűzoltóparancsnokság állománya részére, a Szociális Bizottság mennyi pénz összeg átutalására tett javaslatot az OKF Főigazgatója irányába?


Budapest,2010.március 27.


Tisztelettel:

Nagy Gábor s.k.

elnök


A teljes cikk letölthető: innen (pdf)

 

 
< Előző   Következő >
FTSZ
 

Online felhasználók

Tűzoltóbörze
 

Statisztikák

OS: Linux s
PHP: 5.2.17
MySQL: 5.5.31-0+wheezy1-log
Idő: 08:40
Caching: Disabled
GZIP: Enabled
Tagok: 2
Hírek: 1131
Linkek: 76